SVEFAB är föreningens ekonomiska förvaltare och det är dem du kontaktar vid frågor om månadsavgifter och avier.

PHM Digital Via denna portal kan du bl.a. söka ett lägenhetsutdrag, se dina avier och starta serviceärenden.

E-faktura: För att ta emot avier direkt till din internetbank, följ anvisningarna på din bank för att lägga till sändare/mottagare och sök efter "Svealands Fastighetsteknik AB" som företag. 

E-post: För att ta emot avier till en e-post, maila oss information om till vilken adress ni vill att avierna ska skickas till samt ditt namn. Skriv "Anmälan E-post BRF Hästskon" i ämnesraden.

Autogiro: PDF blankett (öppnas i nytt fönster). Det går även att anmäla sig direkt via sin internetbank, sök på "BRFHASTSKON" (ett ord, stora och småbokstäver spelar inte roll). Notera att ett autogiro inte är aktivt innan det är bekräftat av oss, antingen genom direktkontakt eller att det står ”Beloppet regleras via autogiro [datum]”. 

Regelverket för autogiro innebär att vi måste göra utskick enlig vissa regler, såsom:

  • När en avgift ändras, t.ex. avgiftshöjning
  • Minst en gång per år vid oförändrade belopp

Skulle du av någon anledning komma efter med betalningen av din hyra/avgift är det viktigt att du kontaktar SVEFAB så att vi tillsammans kan göra upp en avbetalningsplan.

 

Kontaktuppgifter SVEFAB

  • Kundtjänst, växel 020-544 022. Vardagar 07.00 – 16.00
  • Mail 
  • Brev: SVEFAB, Brf Hästskon, Box 2903, 187 29 Täby