SVEFAB tillhandahåller servicen för vår förening inom alla områden: teknisk, administrativ och ekonomisk förvaltning av fastigheter samt trädgårdsskötsel och städning.
Kontakt:
- Brev: SVEFAB, Brf Hästskon, Box 2903, 187 29 Täby
- Telefon, växel: 020-544 022
- Mail:
- Felanmälan Online Notera att beställda åtgärder kan komma att debiteras dig som anmälare.
- PHM Digital Via denna portal kan du bl.a. söka ett lägenhetsutdrag, se dina avier och starta serviceärenden.
Felanmälan
Har det uppstått ett fel i din bostad eller på gemensamhetsytor? Då gör du enkelt en felanmälan till SVEFAB, se kontaktuppgifter ovan.
Var noga med att fylla i dina kontaktuppgifter och en så tydlig beskrivning av felet som möjligt, så att vi så snabbt som möjligt kan sätta oss in i ärendet.
Vid fel inne i din lägenhet gör vi en bedömning på huruvida det är något ni själva eller fastighetsägaren ska bekosta.
När vi har mottagit ditt ärende, har vi som mål att kontakta er inom 24 timmar. När du lämnar din e-mailadress återkopplar vi till dig när ärendet är utfört.
Observera att vid ärenden som gäller skadedjur ska inte en felanmälan göras till SVEFAB.
Öppettider
Vardagar 07.00 – 16.00.
Jour för akuta fel utöver ordinarie arbetstid: 020-544 022.
När kan jag ringa jouren för akuta fel?
Jouren för akuta fel ringer du om det föreligger ett direkt hot om skada på personer, fastighet eller egendom, samt om ärendet ger stor störning för verksamheten. Detta kan till exempel vara:
- En vattenläcka/inget vatten kommer ur kranen
- Ditt hem är strömlöst
- Kyl/frys har slutat fungera
- Det är stopp i toaletten
- Genomslag fönsterruta
- Strömlöst i tvättstuga
- Rinnande/sprutande vatten
Här gäller principen att du som lägenhetsinnehavare själv bekostar utryckningen, om det inte gäller akuta ärenden som är direkt kopplade till fastigheten såsom läckage från taken, större elfel eller liknande.
Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare är skyldig att vidta åtgärd om det inträffar en skada i din lägenhet som kan påverka andra delar av fastigheten. Är du osäker, stäm av med styrelsen innan du kontaktar jouren.
Behöver du hjälp med installation av diskmaskin, byta blandare eller sätta upp hyllor?
Vår tekniker kan hjälpa till med exempelvis installation av vitvaror och arbeten inne i din lägenhet. Vi debiterar er som lägenhetsinnehavare direkt för den utförda tjänsten. Kontakta oss gärna för en prisuppgift. Eftersom vår fastighetstekniker ändå rör sig i fastigheten kommer han ofta kunna utföra arbeten med kort varsel.